Powiadomienia
Clear all

Chore stawy?

Forum weterynaryjne psy i koty ⋆ co w sierści piszczy
 Milena
Nowy forumowicz Gość
Inicjator dyskusji
 

Dzień Dobry. 

8 letni pies rasy York od paru miesięcy z dnia na dzień zaczął kuleć na przednią lewą łapkę. 

Przy dotyku nie piszczy. Jest osowiały i niechętny do zabawy. 

Raz jest lepiej a raz gorzej. 

Wykonaliśmy zdjęcie RTG, które przesyłam. 

Podczas wykonania zdjęcia psu z łapki został wyciągnięty kłos trawy, który niestety nie okazał się powodem kulawizny. 

Na chwilę obecną pies dostaje tabletki na stawy o nazwie Scanodyl 20mg 

Proszę o pomoc, co może być przyczyną? Jakie badania jeszcze można wykonać oraz czy ze zdjęć RTG wszystko jest w porządku? 

 
Opublikowany : 07/11/2020 13:54
Lekarz weterynarii katarzyna hołownia
Zaufany forumowicz Administrator
 

Dzień dobry.

Na przedstawionych przez Panią zdjęciach, na pierwszy rzut oka nie widać żadnych poważnych zmian, jednak w obrębie kości śródręcza zauważalny jest niewielki twór, niepasujący do żadnej z kości – może to być jakiś artefakt, ale najrozsądniej będzie, gdy uda się Pani z pupilem do ortopedy. Jeśli chodzi o sam staw, zauważalne są pewne drobne zmiany, jednak nie sądzę, aby to one powodowały bolesność i kulawiznę. Jeśli chodzi o możliwe przyczyny kulawizny na jedną kończynę, jest ich bardzo wiele – począwszy od zbyt długich pazurów, urazu opuszki, skończywszy na zmianach zwyrodnieniowych w obrębie kręgosłupa szyjnego i piersiowego, które powodują ucisk na nerwy wychodzące ze zwyrodniałych segmentów. Łagodna kulawizna może być też objawem chorób zupełnie niezwiązanych ze stawami i pojawiać się na przykład przy zaostrzeniu przewlekłego zapalenia trzustki lub nasileniu alergii. Nie bez znaczenia są sytuacje w których pies kuleje – proszę zwrócić uwagę, czy dzieje się to w czasie wysiłku, czy może tuż po drzemce. Jeśli chodzi o Scanodyl, jest to lek przeciwzapalny, przeciwbólowy. Sprawdza się bardzo dobrze na bóle kostno-stawowe. Proszę jednak pamiętać, że przy długotrwałym stosowaniu (powyżej 3 tygodni), może spowodować lekkie podrażnienie żołądka.

Pozdrawiam, Katarzyna Hołownia-Olszak, lekarz weterynarii.

Forum weterynaryjne Co w Sierści Piszczy

 
Opublikowany : 09/11/2020 19:09

Odpowiedz

Twoje imię

Twój email

Tytuł *

Maksymalny dopuszczalny rozmiar pliku 10MB

 

Co Piszczy w Sierści Twojego zwierzaka?

Zalecenia lekarzy weterynarii na Twoim mailu

+ ebook "Czy leki ludzkie są bezpieczne dla psa i kota?"

Co Piszczy w Sierści Twojego zwierzaka?

Porady lekarzy weterynarii na Twoim mailu

+ ebook "Czy leki ludzkie są bezpieczne dla psa i kota?"

Zgoda marketingowa: wyrażam zgodę, aby Co w Sierści Piszczy skontaktował się ze mną drogą mailową, korzystając z informacji podanych w tym formularzu dla celów informacyjnych, aktualizacji i marketingu. Jeśli chcesz wycofać Twoją zgodę kliknij link rezygnacji u dołu każdego wysyłanego przez nas maila. Szanujemy Twoją prywatność i dane osobowe. Tutaj znajdziesz naszą politykę prywatności i regulamin newslettera. Przesyłając ten formularz zgadzasz się, że możemy przetwarzać Twoje dane osobowe zgodnie z tymi warunkami.